Facebook Pixel
+421 918 247 091
info@edu-management.sk

Blog

Recepčná v hoteli na telefóne pre blog Edu-management.sk
15 máj 2024

Zručnosti a vlastnosti dobrého recepčného

Recepcia je úvodom do hotela či reštaurácie. Ide o úplne prvý vizuálny kontakt, po vstupe do priestoru. Prvý obraz o tom, aký hotel, alebo reštaurácia vlastne je. Práca recepčného v hoteli alebo inom zariadení je náročná, ale zároveň prináša veľké zadosťučinenie. Staňte sa úspešným recepčným! Ovládnite kľúčové zručnosti a vlastnosti, ktoré vám pomôžu zvládnuť akúkoľvek nepredvídateľnú situáciu na recepcii.

O aké vlastnosti ide, vám predstavíme v tomto článku.

Komunikácia a znalosť jazykov. Komunikácia je kľúčovou zručnosťou každého recepčného. Musíte byť schopný jasne a zdvorilo komunikovať s rôznymi typmi ľudí, vrátane hostí, manažmentu a kolegov. Získajte aspoň základné znalosti cudzích jazykov, najmä angličtiny! S najväčšou pravdepodobnosťou sa stretnete s hosťami z celého sveta.

Recepčná pracuje na recepcii pre blog Edu-management.sk

Organizačné Schopnosti. Recepčný má často na starosti mnoho úloh naraz, ako napríklad rezervácie, check-in a check-out hostí, prijímanie telefonických hovorov a riešenie sťažností. Rozvíjajte si silné organizačné schopnosti a naučte sa efektívne manažovať svoj čas!

Pracovná etika a profesionalizmus. V hotelierstve a gastronómii zohráva recepčný kľúčovú úlohu. Je to prvý kontaktný bod hostí a od jeho prístupu a profesionality závisí do veľkej miery ich celkový dojem z pobytu či návštevy. Recepčný si musí osvojiť vysokú pracovnú etiku a profesionalitu, ktoré sú pre jeho prácu mimoriadne dôležité.

Hostia si vyberajú hotel či reštauráciu aj na základe očakávania kvalitných služieb. Dôveru hostí si získate vďaka vašej schopnosti poskytovať vynikajúce služby. Ak recepčný pôsobí priateľsky, ochotne a kompetentne, hostí si získa a vytvorí pre nich príjemnú atmosféru. Naopak, neprofesionálne správanie, neochota či nekompetentnosť recepčného môže viesť k nespokojnosti hostí a negatívnym recenziám.

Chcete zefektívniť zručnosti a vlastnosti dobrého recepčného?

E-kniha Hotelový manuál recepcia je pre vás ideálnym riešením!

Diskrétnosť. Viete ako sa máte zachovať keď prídu VIP hostia? V hoteli sa ubytuje známa osobnosť alebo dokonca viac známych osobností, pretože sa v blízkosti odohráva významná spoločenská udalosť alebo sa niečo natáča. Recepčný má presne vedieť ako postupovať v takýchto prípadoch, inak môže danému človeku, hoci i neúmyselne poškodiť. Dodržujte hotelové štandardy! Zamestnanci nesmú poskytovať informácie o tom, či je v hoteli ubytovaná konkrétna osoba. V prípade, kedy vedľa seba na recepcii stoja dvaja cudzí ľudia, by sa nemalo stať, že sa jedna z týchto osôb dozvie číslo izby druhej osoby.

Zručnosti a vlastnosti dobrého recepčného blog Edu-management.sk

Pohostinnosť. Ako recepčný ste prvou osobou, s ktorou sa hostia stretnú. Od vášho prístupu a profesionality závisí ich prvý dojem z hotela či reštaurácie. Vytvorte im skvelý dojem! Buďte vždy priateľskí, ústretoví a pozitívni! To je kľúč k úspešnému kontaktu s hosťami. Zákazník musí cítiť, že je vítaný a ocenený.

Flexibilita a schopnosť riešiť problémy. Recepčný sa môže ocitnúť v neočakávanej situácii alebo konflikte so zákazníkom. Recepčný by mal vedieť okamžite reagovať na zmeny a riešiť problémy s pokojom a úsmevom na perách.

Technické zručnosti. Vďaka príchodu modernej technológie sa čoraz viac práce na recepcii vykonáva pomocou rôznych počítačových systémov. Získajte základné technické zručnosti a oboznámte sa s novými softvérovými aplikáciami! To je kľúč k efektívnej práci recepčného.

Hosť je vždy na prvom mieste.

Empatia. Niektorí hostia môžu mať špecifické požiadavky alebo sťažnosti. Vcíťte sa do hostí a s porozumením riešte ich potreby a problémy! To je kľúč k skvelej zákazníckej skúsenosti.

Znalosť ubytovacieho zariadenia a okolia. Dobrý recepčný musí mať podrobné znalosti o zariadení, jeho službách a o okolí, v ktorom sa ubytovacie zariadenie nachádza. Hostia sa naňho obracajú so svojimi otázkami a žiadosťami o odporúčania. Buďte vždy dobre informovaní a pripravení zodpovedať otázky hostí! To je kľúč k ich spokojnosti.

Práca je dynamická, pestrá, a vyžaduje si zručnosti a vlastnosti recepčného. Vďaka svojim zručnostiam a prístupu sú recepční neoceniteľnými členmi tímu! Recepční, ktorí vytvárajú pozitívne skúsenosti pre hostí a prispievajú k celkovému úspechu zariadenia, zohrávajú kľúčovú úlohu. Ide teda o kľúčovú pozíciu v hoteli alebo reštaurácii, ktorá má veľký vplyv na celkovú skúsenosť hostí.

Zanechajte odpoveď