+421 918 247 091
info@edu-management.sk

Blog

Pieter van der Hoeven: Cesta k úspechu v hotelovom priemysle a čo sa môžeme naučiť
2 okt 2024

Pieter van der Hoeven: Cesta k úspechu v hotelovom priemysle a čo sa môžeme naučiť

//
Komentáre0
/
Značky

Luxusný hotelový priemysel je dynamický svet, kde sa vyžaduje nielen manažérska zručnosť, ale aj odhodlanie, schopnosť prispôsobiť sa a strategické myslenie. Pieter van der Hoeven je jedným z najlepších príkladov človeka, ktorý tieto kvality v sebe spája a stúpa na vrchol v tomto konkurenčnom odvetví.

Van der Hoeven pochádza z Austrálie, no svoju kariéru zasvätil luxusným hotelom po celom svete, najmä v ázijsko-pacifickom regióne. Jeho skúsenosti a vedúce pozície v hotelových sieťach ako Six Senses, The Peninsula a Hyatt v rôznych krajinách mu dali globálnu perspektívu a bohaté skúsenosti s riadením v rôznych kultúrnych kontextoch. Dnes pôsobí ako generálny manažér jedného z najprestížnejších hotelov v Londýne – The Savoy.

Ako sa však dostal na túto pozíciu? A čo sa môžeme naučiť z jeho úspechu?

1. Kľúčové skúsenosti a učenie sa zo sveta

Pieter van der Hoeven nezačal svoju kariéru priamo v manažmente prestížnych hotelov. Jeho cesta sa začala na nižších pozíciách, ktoré mu poskytli dôležitý prehľad o fungovaní hotela a o tom, čo je potrebné pre dokonalú spokojnosť zákazníkov. Práve vďaka týmto skúsenostiam pochopil, že detaily robia rozdiel, a že každá pozícia v hoteli má svoj význam.

Postupne sa vypracoval do manažérskych pozícií v prestížnych hoteloch ako The Peninsula Bangkok či Evason Hideaway vo Vietname. Tieto pozície mu umožnili naučiť sa, ako riadiť veľké tímy, plánovať dlhodobú stratégiu a zabezpečiť plynulé fungovanie operácií. Učenie sa v praxi bolo pre neho vždy kľúčom.

Cesty k úspechu v hotelovom priemysle

The Peninsula Bangkok

2. Význam lokálneho prostredia a kultúry

Jedným z aspektov, ktoré odlišujú Pietera van der Hoevena od iných manažérov, je jeho schopnosť prispôsobiť sa rôznym kultúram a lokálnym zvykom. Pracoval v krajinách ako Thajsko, Vietnam a Kambodža, kde sa naučil prispôsobiť svoje manažérske štýly lokálnym podmienkam. To ho naučilo, že úspech manažéra závisí nielen od jeho schopností riadiť, ale aj od jeho schopnosti pochopiť kultúru, v ktorej pôsobí.

Pre každého manažéra je dôležité uvedomiť si, že každý tím je jedinečný. Prispôsobenie sa kultúrnym normám a pracovným zvyklostiam je kľúčom k vytvoreniu súdržného tímu a efektívnemu fungovaniu organizácie. U van der Hoevena to nebolo inak. Vo Vietname či Thajsku dokázal budovať mosty medzi globálnymi štandardmi luxusných služieb a lokálnou kultúrou.

3. Vodcovstvo a rozvoj tímu

Pre Pietera van der Hoevena bolo vždy prioritou nielen riadiť, ale aj rozvíjať tím. Ako generálny manažér v luxusných hoteloch si uvedomoval, že úspech hotela závisí od kvality práce každého zamestnanca. Preto sa sústreďoval na to, aby svojim tímom poskytoval možnosti na rast, vzdelávanie a tréningy.

Viedol mnoho programov zameraných na zlepšovanie zákazníckych služieb, efektívnu komunikáciu a rozvoj manažérskych schopností svojich zamestnancov. Práve tento prístup mu pomohol získať si rešpekt a lojalitu svojho tímu, čo je kľúčový prvok úspechu v akomkoľvek manažérskom prostredí.

4. Schopnosť neustáleho učenia sa a adaptácie

Úspešní manažéri sa nikdy neprestávajú učiť. Pieter van der Hoeven je toho živým dôkazom. Počas celej svojej kariéry sa neustále vzdelával, navštevoval konferencie a sledoval nové trendy v hotelovom priemysle. Tento prístup mu pomohol nielen držať krok s konkurenciou, ale aj vytvárať nové nápady a inovácie, ktoré posúvali jeho hotely dopredu.

Plná hotelová konferencia

Adaptácia na meniace sa podmienky trhu a nové technológie je pre každého manažéra nevyhnutná. V dnešnom digitálnom veku je dôležité sledovať nové trendy, či už ide o technologické inovácie alebo zmeny v preferenciách zákazníkov.

5. Výzvy a príležitosti

Práca v rôznych krajinách a regiónoch prináša mnoho výziev. Každá lokalita má svoje špecifiká a odlišnosti, či už v oblasti právnych predpisov, kultúry alebo zákazníckych preferencií. Pieter van der Hoeven musel čeliť týmto výzvam, no vždy ich bral ako príležitosti na rast a zlepšenie.

Jeho schopnosť prispôsobiť sa a flexibilne reagovať na zmeny bola jedným z faktorov, ktoré mu pomohli rýchlo stúpať v hierarchii hotelového priemyslu. Jeho prístup spočíval v tom, že každú výzvu bral ako príležitosť na učenie sa a zlepšovanie svojich zručností.

6. Čo si z toho môžeme vziať

Príbeh Pietera van der Hoevena je skvelým príkladom toho, ako môže človek dosiahnuť úspech v konkurenčnom prostredí, ak je odhodlaný a neprestáva sa učiť. Každý manažér, bez ohľadu na to, v akej oblasti pôsobí, by mal mať jasnú stratégiu, ale zároveň byť otvorený novým veciam.

Hotelový manažéer sa pozerá do kamery

Van der Hoeven nám ukazuje, že kľúčom k úspechu nie je len tvrdá práca, ale aj schopnosť neustále sa vzdelávať a prispôsobovať sa. Dôležité je nielen riadiť tím, ale aj investovať do rozvoja jednotlivcov, pretože práve tí sú základom úspechu každej organizácie.

7. Ako sú to vlastne cesty k úspechu v hotelovom priemysle

Van der Hoevenov úspech nie je len výsledkom jeho talentu, ale aj jeho odhodlania neustále sa vzdelávať a prispôsobovať novým podmienkam. To je kľúčové ponaučenie pre každého manažéra. Svet sa neustále mení, a ak chceme uspieť, musíme sa neustále učiť a rozvíjať svoje zručnosti.

Preto je dôležité investovať čas a energiu do svojho rozvoja. Kurzy ako Komunikačné schopnosti pre manažérov alebo Time management a produktivita vám môžu pomôcť získať nové zručnosti a zdokonaliť tie existujúce. Tieto kurzy vám poskytnú praktické nástroje na zlepšenie vašich manažérskych schopností a efektivity.

Okrem toho je dnes k dispozícii množstvo online kurzov, ktoré vám umožnia učiť sa kedykoľvek a kdekoľvek. Či už ide o manažérske zručnosti, nové technológie alebo trendy v priemysle, online vzdelávanie je skvelou cestou, ako nezostať pozadu.

Záver

Príbeh Pietera van der Hoevena je ukážkou toho, že cesta k úspechu nie je vždy priamočiara, ale je plná učenia, prispôsobovania sa a tvrdého odhodlania. Každý manažér, ktorý chce dosiahnuť úspech, musí byť pripravený na neustále vzdelávanie a prácu na sebe. Kurzy a vzdelávacie programy sú dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, pretože svet manažmentu sa neustále vyvíja a prináša nové výzvy. Tak ako van der Hoeven, aj vy môžete dosiahnuť úspech, ak budete neustále investovať do svojho rozvoja.

Zanechajte odpoveď