Facebook Pixel
+421 918 247 091
info@edu-management.sk

Alternatívne riešenie sporov (ARS)

V prípade, že ste spotrebiteľom a nie ste spokojní so spôsobom, akým sme vybavili vašu reklamáciu, alebo sa domnievate, že sme porušili vaše práva, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS). ARS je postup, ktorého cieľom je nájsť mimosúdne riešenie vášho sporu so zapojením tretej nezávislej strany – subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Kde môžete podať návrh?

Alternatívne riešenie sporov je možné podať u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je napríklad:
• Slovenská obchodná inšpekcia (SOI):
Adresa: Ústredný inšpektorát SOI, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava
Telefón: +421 2 58272 103
E-mail: ars@soi.sk
Web: www.soi.sk

• Alebo iný oprávnený subjekt zapísaný v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Zoznam nájdete na stránke https://www.mhsr.sk.
Elektronická platforma RSO (Online Dispute Resolution)
Spotrebiteľ môže taktiež využiť na riešenie sporu platformu RSO (Riešenie Sporov Online), ktorá je dostupná na adrese:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Postup pri ARS
1. Spotrebiteľ podá návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Tento návrh môže podať písomne, elektronicky, alebo osobne.
2. Subjekt ARS kontaktuje predávajúceho a pokúsi sa vyriešiť spor mimosúdne.
3. Riešenie sporu je bezplatné, alebo za minimálny poplatok, ktorý nesmie presiahnuť 5 EUR